Beer & Internet of Things

Internet of Things in de Leisure Branche


Voor een bijeenkomst in de leisure branche, waar ik recentelijk iets ocht vertellen over de ontwikkelingen en impact die Internet of Things daar gaat hebben, was ik op zoek naar een leuke uitsmijter in de vorm van een leuk filmpje. Het filmpje in kwestie gaat over een slimme koelkast die verbonden is met het tijdadministratie systeem. Ik had het filmpje al eens gezien, maar kon deze niet meer vinden. Als iedereen op vrijdagmiddag de uren had bijgewerkt, dan werd de koelkast op kantoor ontgrendeld en was het mogelijk om een pilsje te nemen. Hier onder het bewuste filmpje en deze koelkast zij voor mij wel een uitkomst zijn…..

Bij het zoeken naar dit filmpje op Google zocht ik op de termen Beer & Internet of Things. Wat schetst mijn verbazing, 139.000.000 hits! Toen ik zocht op Factory & Internet of Things kreeg ik daarentegen 80.200.000 hits. Ik had een onderwerp te pakken met dat bier. Wat is nu echt belangrijk?! Hier onder een tweetal interessante cases (of beer) die ik jullie niet wil onthouden.

Strange Brew: Beer Enters The Internet of Things


In cafés en bars is het bijhouden van de hoeveelheid bier in een vat een tijdrovende bezigheid. Vaak moet iemand het vat optillen en inschatten hoeveel er nog in zit en op deze basis inschatten wanneer weer een nieuwe bestelling geplaatst dient te worden of wanneer het vat vervangen dient te worden. SteadyServ Technologies heeft een concept ontwikkeld waarbij een vat bier op een iKeg gezet wordt, een rond met daarin een sensor die het totale gewicht van het vat bijhoudt. Als dit geïntegreed wordt met het point-of-sale systeem dan stelt het SteadyServe systeem horeca uitbaters in staat om in te zien hoeveel klanten besteden aan bier en maakt het mogelijk om klanten inzicht te geevn hoeveel van hun favoriete bier nog op tap is. Eén ondernemer vertelde dat het systeem ervoor zorgde dat hij veel efficiënter kon bestellen en voor $2000 minder aan bier op voorraad had.

Budweiser Redlight

Budweiser Red Light Ron Kovacs

Budweiser heeft een concept ontwikkeld waarbij als jouw favoriete team bij ijshockey scoort, er een rood licht aangaat in jouw woonkamer en het typische geluid dat tijdens een ijshockeywedstrijd bij een goal gespeeld wordt, ook bij jou thuis te horen is. Je installeert de lamp thuis. Je verbindt deze met je WIFI en via een app kun je aangeven voor welk team jij bent. Kijk hier onder hoe het werkt.

Geef een reactie

