Hamer Bouwgroep

Een paar weken terug heb ik gesproken met Evert Jan Hamer van Hamer Bouwgroep uit Borculo. Momenteel ben ik bezig met een project waarin Syntens, samen met een aantal andere organisatie specifiek richten op ondernemers uit de maakindustrie en de bouw in de Achterhoek.

Wie ben, wat zeg je dat je bent en wat zeggen anderen dat je bent?


Als ik op bezoek ga bij bedrijven dan kijk ik normaal gesproken bijna niet op de website. Ik doe dit om te voorkomen dat ik een bepaalde indruk van het bedrijf te krijgen. In heel veel gevallen klopt de indruk die gewekt wordt door een website of gedrukte media dan ook niet met de werkelijkheid. In verschillende van mijn presentaties maak ik gebruik van het onderstaande model.

Wie ben, wie zeg je dat je bent en wat zeggen anderen dat je bent. In het meest ideale geval zijn deze zaken exact hetzelfde en is er geen sprake van een driehoek maar een punt. Voordat ik met Evert Jan sprak heb ik even de website van zijn bedrijf bekeken om iets meer over het bedrijf te weten te komen. Ik vormde zodoende vooraf een beeld van het bedrijf.

Toekomst gerichte visie


Tijdens mijn gesprek met Evert Jan bleek dat hij, naar mijn mening, een goede, toekomstgerichte visie heeft over wat er in de bouw gebeurt en staat te gebeuren. Daarnaast is zijn bedrijf met allerlei ontwikkelingen bezig die goed passen in de huidige ontwikkelingen qua duurzaamheid. Ook hij zelf staat als ondernemer in het hier en nu qua denkwijze en presentatie. Als ik dat dan vergelijk met het beeld dat de website uitstraalt dan zit er een verschil in wat de website uitstraalt en wat het bedrijf daadwerkelijk is. Ik zie dit fenomeen bij veel MKB bedrijven.

Privé internetgebruik versus zakelijk internet


Als ik ondernemers dan vraag hoeveel ze zelf internet voor van alles en nog wat gebruiken (internetbankieren, producten kopen, informatie zoeken, reizen boeken etc.), dan doen ze heel veel op het net. Betrek ik dit dan op hun bedrijf dan gaapt er een groot gat. Dit heeft te maken met affiniteit met internet maar ook met geld.

Syntens helpt MKB bedrijven op het vlak van innovatie en daarnaast het is één van mijn persoonlijk doelstellingen om MKB bedrijven te helpen om zelf beter te laten zien en vertellen wat voor mooie bedrijven het zijn en wat voor innovatie producten en diensten ze leveren.

Geef een reactie

