Symbus haalt medewerkers uit de file

Recentelijk heb ik een adviestraject gedaan bij het bedrijf Symbus. Hieronder een schrijven dat door Anouk van Leussen journalist en eigenaar van Huys voor Schrift is neergepend. Het was een erg leuk traject en wil dit graag delen met jullie.

Op zoek naar een carrière dichterbij huis? Geen zin om iedere dag in de file te staan? Meer tijd voor gezin en ontspanning? Dan is Symbus, een regionaal werkende personeelsdienst uit Doetinchem, dé oplossing.

“Wij geloven bij Symbus in ‘werken, leven en wonen in balans’ en begeleiden professionals naar een succesvolle loopbaan in de Achterhoek, Twente en Liemers”, vertelt Ibe Bongers. “Daarbij proberen we mensen te verleiden om een baan te zoeken in hun eigen woonomgeving. Op die manier zijn ze minder tijd kwijt aan in de file staan en houden ze privé meer tijd over. En bovendien is het een verkeerde opvatting dat er in het oosten van het land geen uitdagende banen te vinden zijn!”

Internetmarketing


Goedopgeleide professionals kunnen daarom sinds kort terecht op http://www.symbus.nl, een marktplaatsachtige omgeving waar vraag en aanbod bij elkaar komen. De uitstraling en opzet van de website heeft Symbus aan Syntens-adviseur Michiel Verheij te danken. “In Lichtenvoorde gaf ik een workshop over een belangrijk deel van innovatie, het zachte aspect (internet)marketing, waarbij Symbus ook aanwezig was”, vertelt Verheij. “Ik behandelde hele praktische zaken, maar zoomde ook in op hun website. Vervolgens zijn we aan de slag gegaan met marktpositionering en het onderscheidend vermogen van Symbus. De nieuwe website was namelijk pas de laatste stap in een langer proces. Voordat we concreet over de nieuwe site konden gaan nadenken, moesten eerst een aantal andere zaken scherp worden gesteld.”

Klantenpanel met bruikbare reacties


Bongers: “Door de workshop van Michiel hebben we verschillende zaken helder gekregen. Zo hebben we bijvoorbeeld geleerd dat de homepage de belangrijkste pagina van een website is; binnen tien seconden besluiten bezoekers of ze verder surfen of niet. We hebben daarom weinig tekst op onze homepage staan, alleen een elevator speech over Symbus als bedrijf. Hiervoor moesten we wel goed nadenken over waar we als bedrijf precies voor staan.” Ook heeft Symbus, op aanraden van Verheij, een klantenpanel in het leven geroepen. “We hebben klanten naar de nieuwe website laten kijken en gevraagd feedback te geven. Daar kwamen bruikbare reacties uit, van ‘er zit teveel flash in de site’ tot ‘we missen bepaalde informatie’. Ook werd geadviseerd ons gezicht te laten zien, omdat we immers in de people-business zitten.”

Volgens Verheij past het klantenpanel perfect bij Symbus. “Symbus heeft een erg open houding, ze staan altijd open voor feedback. Het in contact treden met klanten heeft bovendien veel meer opgeleverd dan alleen reacties op de website. Het laat aan klanten zien dat je gelijkwaardig met ze omgaat en dat je het belangrijk vindt om samen met hen tot de beste oplossing te komen. Symbus heeft met hun Achterhoekse mentaliteit en professionele visie nu een website die dat uitstraalt.”

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: