The Conversation Prism

Whizpr

Ik was gisteren op bezoek bij Whizpr, pr-bureau voor lifestyle en technologie om eens even bij te praten met Kees Verheij. Whizpr helpt bedrijven bij hun online en offline communicatie. Ze doen dit voor bedrijven op het gebied van IT, internet, media, consumentenelektronica en lifestyle. Ze werken onder andere voor Google maar ook voor MKB bedrijven zoals Battle of Concepts, waar ik in het verleden al eens mee om tafel heb gezeten. Al lopende door het gave kantoor van Whizpr werd mijn oog getrokken naar een poster op de muur, genaamd The Conversation Prism. Ik ben gek op dit soort visualisaties omdat ze een helicopterview bieden voor allerlei ontwikkelingen die gaande zijn. Ik heb al eerder  geblogd over de Web Trend Map 2008 die allerlei ontwikkelingen op het web toont als een kaart van de metrolijnen van Tokio en ook een soortgelijke visualisatie is.

Conversation Prism

Aan de muur

The Conversation Prism is een visualisatie van het snel veranderende medialandschap voor socials tools, services en netwerken. De eerste versie van The Conversation Prism is in 2007 ontwikkeld en sindsdien zijn er een aantal versies geweest. Hier is al meer over geblogd en op onder andere Explore Media en Upstream vind je meer over The Conversation Prism. Hierbij de link naar het website van de ontwikkelaars van The Conversion Prism waar je grotere afbeeldingen vind en de poster kunt bestellen want die ziet er wel erg gaaf uit. Digitaal is leuk, maar aan de muur vind ik nog leuker.

Geef een reactie

