Landleven, streekproducten en internet, iets voor U?

Presentatie Vechtdak Marketing

Hoe kun je streekproducten,verblijfsmogelijkheden en dagactiviteiten die in de markt gezet worden door multifunctionele landbouw ondernemers op de juiste manier bij de consument onder de aandacht brengen?

Dit was een belangrijke vraag die aan de basis heeft gestaan van een pilotproject dat opgezet wordt door de Taskforce Multifunctionele Landbouw, Vechtdal Marketing, Cliptoo en uiteraard multifunctionele landbouw ondernemers.

Vechtdal Marketing & Taskforce Multifunctionele Landbouw

De avond werd afgetrapt door Elizabeth Stoit van Vechtdal Marketing. Vechtdal Marketing wil met haar activiteiten het aantal bezoekers en hiermee ook de toeristische bestedingen in het Vechtdal Overijssel vergroten. Hierna was het de beurt aan Imke Bardoel van de Taskforce Multifunctionele Landbouw die de ondernemers meer inzicht heeft gegeven in cijfers van hoeveel multifunctionele boeren er zijn, de marktpotentie en het marktaandeel dat men heeft op de totale consumentenbestedingen inzake toerisme.

Cliptoo web 2.0 applicatie voor de multifunctionele landbouw

De tweede spreker was Wouter Gijsbertsen van het bedrijf Cliptoo. Cliptoo is het bedrijf dat in opdracht van de Taskforce aan de slag is gegaan met het bouwen van de website Vechtdal.plattelandopdekaart.nl. Dit is een website waarbij het mogelijk wordt voor consument om te zien wat er in de regio Vechtdal te doen en te koop is inzake multifunctionele landbouw. Ook is het voor ondernemers mogelijk om een widget van deze site op hun eigen site te zetten en zodoende grotere toegevoegde waarde te leveren aan consumenten. Op deze site wordt gebruikt gemaakt van verschillende web 2.0 technieken. Hier onder staat een de presentatie die Wouter Gijsbertsen gisteren gepresenteerd heeft. Deze presentatie geeft inzicht in hoe de Cliptoo applicatie werkt.

Last but not least

Ik mocht de avond afsluiten met een presentatie waarin ik het één en ander verteld heb over hoe ondernemers meer uit hun eigen website kunnen halen. Onderdelen hierbij zijn dat je moet weten wat je doel is met de website, wie is je klant, hoe wil je jezelf en jouw bedrijf positioneren. Daarna volgde een globale beoordeling van de websites van de aanwezigen en ik sloot af met een verhaal over web 2.0, wat het is en wat er op dit vlak gebeurt. De presentatie is hieronder te vinden.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: