Slimmer E-commerce

In het kader van het programma Nederland Digitaal in Verbinding hebben Raymond Witvoet en ik recentelijk de workshop Slimmer E-commerce gegeven. We hebben de deelnemers meer inzicht willen geven in wat e-commerce nu precies wel en niet is en wat ze er zelf eventueel mee kunnen doen.

De Zilvervloot
In de praktijk merken we nog wel eens dat mensen denken dat een webwinkel de heilige graal is en dat het zilvervloot dan wel binnen zal varen. Raymond en ik hebben ervaring uit de praktijk en in de praktijk zijn er een aantal factoren die ervoor zorgen dat een webshop al dan niet een succes wordt:

Succesfactoren webshop
– Waarin onderscheidt de shop zich ten opzichte van de concurrentie?
– Hoe goed werkt de website/het systeem?
– Betaalmogelijkheden?
– Op welke manier wordt er invulling gegeven aan marketing?
– Hoe is de logistiek geregeld?
– Hoe is het klantcontact geregeld? (geef je om de klant of is het een noodzakelijk kwaad?)
– Op welke manier wordt er service verleend?
– Is alles juridisch goed geregeld (aansprakelijkheid, privacy)

Presentatie
Ik heb de presentatie zoals we deze gegeven hebben bijgevoegd. Voor vragen kun je contact opnemen.

2 Reacties

  1. Ik ben bij deze workshop geweest, en hoewel ik dacht redelijk thuis te zijn in deze materie moet ik zeggen dat er weer een groot aantal nuttige tips voor me bij zaten. Thanks!

  2. […] Hieronder kunt u de presentatie nogmaals bekijken. Daarnaast vindt u hier een link naar een presentatie over E-commerce die eerder gegeven heb. Presentatie Slimmer E-commerce […]

Geef een reactie

