Slimmer Vermarkten

Afgelopen dinsdag vond de zesde workshop van de Slimmer Ondernemen workshopreeks plaats in Café Dudok onder leiding van Chris Willemsen en mij zelf.

Hoe kunnen MKB ondernemer zich zelf, producten en/of hun bedrijf Slimmer Vermarkten?

De titel van de workshop was Slimmer Vermarkten en had als doel om MKB ondernemers meer kennis te geven over de geschiedenis van marketing en wat het precies inhoudt. Wederom werd de workshop goed bezocht en mochten we 50 ondernemers begroeten. Mijn collega Chris presenteerde het eerste deel met een flair, waar ik met bewondering naar heb gekeken en hoop bij een volgende presentatie iets van te gebruiken.

Propositiehuis

Na Chris zijn presentatie hebben we ondernemers aan de slag gezet met het propositiehuis. Dit is een model waarbij men geholpen wordt om kritisch naar de eigen propositie te kijken. De onderstaande vragen worden in het propositiehuis gesteld aan degene die ermee aan het werk gaat.

  • Wie is men doelgroep?
  • Welke behoefte heeft de doelgroep?
  • Wie zijn mijn concurrenten?
  • Wat kan ik mijn klanten beloven?
  • Hoe ga ik mijn belofte onderbouwen?
  • Wat is mijn onderscheidend vermogen in de markt

Easy Listening

De presentatie werd door mij afgesloten met een rondje Easy Listening zoals we het genoemd hebben. In dit rondje werden zichtbare voorbeelden genoemd van marketing waar mogelijk heb ik dit proberen te vertalen naar een oplossing voor het MKB. Als laatste heb ik de deelnemers een lijstje getoond van marketingboeken en ik heb hier rekening gehouden met het gebrek aan tijd van de gemiddelde MKB-er en heb vooral dunnen , directe bruikbare boeken geselecteerd. De presentatie kunt u hieronder vinden.

De foto’s, gemaakt tijdens de workshop, kunt u hier bekijken.

Deelnemers aan de workshopreeks Slimmer Ondernemen kunnen elkaars netwerk delen via de Linkedin-groep Slimme ondernemers.

Deelnemer Bert Blonk wijst ons op het volgende: Hoe LinkedIn Nu Echt Gebruiken In 10 Slides. Klik op deze link om de presentatie te bekijken.

Geef een reactie

