De boerenbox – regionaal eten als kado!

“Producten rechtstreeks van de boer”, “Streekproducten”, “Real food”. Kreten die je steeds vaker hoort en die volgens mij veel kansen bieden voor ondernemers. Het klinkt heel simpel en logisch, maar wat en hoe doe je dat nou als ondernemer? Hoe zet je jezelf in de markt, welk kanaal kies je en hoe zorg je dat de consument je (blijvend) vindt.  Eén van mijn klanten heeft hiervoor de unieke boerenbox bedacht: en zo wordt een Japanse benaderingswijze ineens oerhollands.

De boerenbox is bedacht door twee enthousiaste en slimme ondernemers, te weten Paul Vocking en Frank Verhoeven. Zij hebben hun expertise gebundeld en hebben vorig jaar met succes de Boerenbox geïntroduceerd.

Gewoon een pakketje lekkere producten?
De boerenbox is eigenlijk gewoon een pakketje met lekkere producten uit de streek. Maar ja, kom er maar eens op om dit dan te verpakken in een delftsblauwe kartonnen box, met wat hooi er in. En het vervolgens op maat samen te stellen, voor iedere regio of klant weer anders. Met een etiket dat ook naar wens kan worden ingevuld.  Producten uit de streek verpakt als kado! En het bestellen kan gewoon via internet. Voor meer informatie en bestellen zie:  www.boerenbox.nl. Wat mij betreft een superidee door zijn eenvoud!

Ook uitdagingen
Maar er zijn ook uitdagingen voor de ondernemers: Hoe zorg je dat je niet alleen interessant bent als kerstpakket? Wie is nou je echte doelgroep? Zijn dit de managers van bedrijven of juist de management-assistenten die meestal de presentjes verzorgen? Hoe bereik je die doelgroep? Hoe zorg je voor logistieke efficiëntie?

Japanse benaderingswijze ineens oerhollands
De Boerenbox is een mooi conceptvoorbeeld van hoe je eten als kado kunt presenteren. Toen we vorig jaar met de trendtour in Tokio waren hebben we hier vele mooie voorbeelden van gezien. Japanners kennen een grote kadocultuur. Eten als kado weggeven is daar heel normaal en…… HEEL groot! Je kunt denken ‘ver-van-mijn-bed’ dat Japan, maar met de boerenbox is deze ‘Japanse benaderingswijze’ toch ineens weer oerhollands. Als je je wilt laten inspireren door meer Japan kun je de trendwaaier of het boekje eye-openers opvragen bij mijn collega Jacky Djaidoen, Jacky.Djaidoen@syntens.nl.

Trendtour Puur Ontdekken
En trouwens, ook dit jaar organiseren wij weer een trendtour. De trendtour Puur Ontdekken is, hoe kan het ook anders in het kader van dit artikeltje, gericht op puur en authentiek eten. Het wordt een verrassende en inspirerende trendtour. Wij zoeken nog ondernemers die het lef  hebben om mee te gaan! Voor meer informatie zie: www.syntens.nl/trendtour. Bekijk vooral ook even het promofilmpje.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: