Nymus3D

nymus3d-klein

Ik ben enige tijd terug in contact gekomen met Jeroen Huijben (http://www.linkedin.com/pub/7/751/162) en Vincent Bos van Nymus3D. Nymus3D is een bedrijf uit Enschede dat 3D visualisaties maakt voor haar klanten. Deze visualisaties bestaan onder andere uit animaties, covers voor tijdschriften en stills (plaatjes uit animaties).

Klanten van Nymus3D
Naast Jeroen en Vincent werkt ook Gino Dammers bij het Nymus3D. Klanten van het bedrijf komen vooral uit de medische en wetenschappelijke hoek (Universiteit Twente, professoren, medici, onderzoekers). Dit komt mede door het feit dat Jeroen aan het promoveren is aan de Universiteit Twente. Het bedrijf bestaat al een aantal jaren en de laatste jaren groeit het klantenbestand vooral door mond-tot-mond reclame.

Nymus3D en Syntens
Jeroen, Vincent en Gino willen echter meer doelgericht te werk gaan met en binnen het bedrijf. Mij is gevraagd om mee te helpen bij het doorlichten en waar mogelijk te helpen bij het professionaliseren van het bedrijf. Zodoende heeft er gisteren een strategische sessie plaatsgevonden waarin we de ambities van de ondernemers hebben besproken. Ook hebben we het bedrijf geanalyseerd en bepaald welke acties er op de korte en middellange termijn plaats dienen te vinden om uiteindelijk de geformuleerde doelen te bereiken.

Ik ga hen onder andere helpen bij het aanscherpen van het bedrijfsplan en daarnaast zal ik hen in contact brengen met Syntens collega’s die actief zijn binnen en voor Health Valley. Health Valley helpt bedrijven en kennisinstellingen om hun ideeën te verwezenlijken. Health Valley wil in Oost-Nederland de regio ontwikkelen en een omgeving creëren waarin bedrijven en kennis- en zorginstellingen innovatief en met succes opereren. Al met al is Nymus3D een heel interessant bedrijf dat mooie producten maakt en volgens mij heel veel potentie heeft waar ik ook hoop vanuit Syntens mijn steentje bij te kunnen dragen.

Gamen
Na de strategische sessie werd mij de stereo 3D opstelling getoond waar het mogelijk is om 3D films te bekijken en kreeg je het gevoel dat je echt in de film zat. Daarna mocht ik als fervente gamer nog even gamen op deze 3D opstelling en een echte 3D game ervaring meemaken en dat is toch wel echt even iets anders dan thuis met mijn XBOX op mijn flatscreen.


Geef een reactie

