Natuurlijk Goed

natuurlijk-goed

Gisteren heb ik gesproken met Alaine Kruithof van het bedrijf Natuurlijk Goed. Ik heb Alaine ontmoet tijdens de Ondernemersdag Multifunctionele landbouw in Bathmen. Ze heeft mij gevraagd om eens te praten over de plannen die ze heeft met haar bedrijf. Alaine is ook betrokken bij de vereniging Slow Food Nederland.

Het bedrijf
Natuurlijk Goed is een kleinschalig en ambachtelijk agrarisch bedrijf waar de bewuste levensgenieter van eerlijk, lekker en authentiek eten terecht kan voor exclusief Veluws weidevlees van kalf en rund (Blonde d´Aquitaine), varken (Pietrain x Landvarken) en lam (Texelaar) rechtstreeks van de boerderij. De mist en de tijd die ik erover gedaan heb om er te komen gaven mij ook helemaal het gevoel even van de bewoonde wereld weg te zijn.

Syntens als sparringpartner
Doel van mijn bezoek was om Alaine te helpen haar concept scherper te krijgen. De boerderij wordt komend jaar verbouwd. Er worden onder andere drie slaapkamers, een keuken, een ruimte waar gasten kunnen eten en een vergaderruimte gecreëerd. Bij Natuurlijk Goed wordt volgens verschillende waarden gewerkt die we tijdens het gesprek naar boven hebben gehaald. Één van deze waarden is onder andere duurzaamheid en dit komt in verschillende aspecten naar voren zoals bijvoorbeeld de keuze om de boerderij te gaan verwarmen met aardwarmte. Andere belangrijke waarden zijn bewustwording over voedsel, authenticiteit, onthaasten, boerderijbeleving en het verkleinen van de kloof tussen stad en platteland.

Visie, missie, kernwaarden en de ideale klant
We hebben onder andere gesproken over het helder verwoorden van de visie en missie van het bedrijf, kernwaarden die hiermee samenhangen en blijvend onderscheidend vermogen. Ook hebben we het gehad over de klanten waar het bedrijf zich op wil richten. Hoe ziet deze ideale klant eruit, want vindt hij of zij belangrijk en waar is hij of zij te vinden? We hebben afgesproken dat we in het nieuwe jaar nog eens om de tafel gaan zitten om te inventariseren welke stappen genomen moeten worden om deze ideale klant te bereiken.

Inspirerend
Ik vond het een leuk bedrijf en vond het een inspirerend gesprek met Alaine. Ik wil nog meer van dit soort leuke klanten want hier krijg ik energie van! Aan het einde van ons bezoek heb ik natuurlijk een stel speklappen gekocht, want ik wil zelf wel het verschil eens proeven tussen de producten van Natuurlijk Goed en mijn eigen slager. Mocht je in de omgeving zijn van Oosterwolde zijn, dan kan ik je aanbevelen om eens aan te gaan bij Natuurlijk Goed.

Bruikbare boeken inzake onderscheidend vermogen voor MKB-ers
Purple Cow, ISBN10: 9022994708
Spreken is goud, ISBN-13: 9789043017206
No Budget marketing, ISBN-10: 9052615586
Calimeromarketing, ISBN-10: 9055943584

Geef een reactie

