Selo Food processing and packaging systems

Selo Oldenzaal

Selo
Ik heb deze ochtend het bedrijf Selo Food Processing and packaging systems uit Oldenzaal bezocht (www.selo.com). Ik heb daar gesproken met Henk Baalhuis.

Proces en verpakkingssystemen
Het bedrijf is opgericht in 1944 en levert, zoals de naam al zegt proces en verpakkingssystemen voor verschillende branches in de food en feed industrie in binnen en buitenland. Ze plaatsen en onderhouden systemen over de gehele wereld. Klanten zijn onder andere Unilever, Kraft, Nestle en Masterfoods. Er zijn circa 120 mensen werkzaam binnen het bedrijf, waarvan 30 in Engeland.

Innovatie en kennis
Tijdens ons gesprek bleek dat veel innovaties binnen het bedrijf op de werkvloer ontstaan en de medewerkers de ruimte krijgen om deze innovaties verder te ontwikkelen. De heer Baalhuis beschrijft het bedrijf als een hands-on kennisbedrijf waar klanten totaaloplossingen kopen. Het kennisniveau binnen het bedrijf ligt dermate hoog dat men vanuit Selo regelmatig college geeft aan medewerkers van bijvoorbeeld Unilever hoe bepaalde producten gemaakt kunnen worden. Mooi om te horen was, dat als men op zoek is naar nieuwe medewerkers, men geen mensen wil die werk zoeken, maar die een uitdaging zoeken en dit sluit volgens mij precies aan bij de kernwaarden van het bedrijf: passie, geloof in eigen kunnen en echte klantinteresse.

Trots
Aan het einde van onze kennismaking hebben we nog een rondje gemaakt door de fabriek en heb ik een idee gekregen van de machines die er gebouwd worden. Ik heb de laatste tijd regelmatig innovatieve bedrijven bezocht en als ik dan met de ondernemers in kwestie spreek en door de fabriek loop, dan vervult me dat wel met een gevoel van trots. Er zijn zo veel mooie MKB bedrijven die innovatie producten en diensten leveren en die veel waardering van klanten krijgen, maar ook de aandacht van potentiele medewerkers verdienen. Ik als Syntens innovatieadviseur, ben in ieder geval erg trots dat wij als Syntens samen mogen werken met bedrijven zoals Selo.

Selo en Syntens
We hebben afgesproken dat ik Selo informatie opstuur inzake food en verpakkingstrends die wij hebben hebben geinventariseerd tijdens onze bezoeken naar Londen en Japan. Daarnaast zal ik informatie sturen over de Food Valley Innovation Link. Mocht u als ondernemer willen weten wat Syntens voor uw bedrijf kan betekenen, dan komen wij graag bij als langs.

Voeg dit artikel toe aan MSN Reporter

Geef een reactie

