Food Inspiratie 2

De vakantie is weer voorbij en het normale werkzame leven begint weer. Eerst heb ik alle voicemails en e-mails weggewerkt en nu ben ik toe aan mijn posting op mijn weblog.

In navolging van de eerste food inspiratie blogpost volgt bij deze de tweede. Ik wordt regelmatig door collega’s gewezen op interessante ontwikkelingen in de food, agro en creatieve industrie. Recent kreeg ik een e-mail van mijn collega Jan Willem Bot met daarin verschillende inspirerende websites inzake innovatieve ontwikkelingen binnen de food branche. De periode richting, gedurende en na de zomervakantie is uitermate geschikt om eens even lekker rond te surfen op het web om inspiratie op te doen.

Fishes
Fishes is een nieuwe stijl viswinkel. Fishes biedt u onder andere een ruime keus krakend verse vis, waarvan de kwaliteit gewaarborgd wordt door strenge selectiemethoden. Als u op zoek bent naar biologische, handgedoken, lijngevangen of wilde vis, bent u hier aan het goede adres. Als eerste detaillist in Europa is Fishes erkent met het MSC-milieukeurmerk. Het certificaat garandeert dat u een vis koopt afkomstig uit duurzame visserij.

Foodtube
Er bestaan verschillende klonen van Youtube en dit is er één die zich specifiek op koken richt. Dus als u nog inspiratie zoekt voor dat ene speciale gerecht en de Jamie Oliver kookboeken staan lekker stof te verzamelen in de kast, zet dan de laptop op het aanrechtblad en kijk dan eens op deze site.

Vindict
Volgens de bedenkers van het concept maken ze ouderwetse bag-in-box wijn weer hip. Daarnaast heeft bag-in-box wijn verschillende voordelen: de verpakking weegt minder dan een fles, vanwege de vorm blijft de wijn beter koel, het product is makkelijker mee te nemen en je hoeft niet meer naar de glasbak. Net als Grapedistrict, waarover ik in een eerder post geschreven heb, probeert ook Vindict consumenten producten uit te laten kiezen op sterkte van smaak.

Game en koken
Als game adept wordt ik enthousiast dat gaming en game media steeds meer voor alternatieve zaken gebruikt worden. Iedereen kent zo langzamerhand wel de braintraining van Nintendo. Nu komt Nintendo met het pratende kookboek op de DS. Ik zou zeggen schaf Cooking Guide, Can’t decide to eat aan en vergeet niet dat je ook nog een Nintendo DS nodig hebt.

Pizza Laboratory
Wat nu met een scooter langs de deur. Dit bedrijf komt met een hele pizzatruck naar jouw feestje. Het concept is uiteraard niet nieuw, de uitvoering is echter wel iets gelikter dan mening witte snackkar.

Geef een reactie

