Nederlandse consument geen stimulans voor innovatief ondernemerschap

Stapsgewijze innovatie in plaats van radicale innovatie

Nieuwe ondernemers in Nederland zijn vergeleken met ondernemers in 40 andere landen maar matig innovatief. Ze maken voornamelijk gebruik van al op de markt beschikbare technologieën en minder dan de helft biedt nieuwe producten of diensten aan.

Nederlandse consument

De Nederlandse consument is daarbij naar internationale maatstaven ook geen stimulans voor innovatief ondernemerschap. Vergeleken met de andere aan dit deelonderzoek deelnemende landen is het vertrouwen in innovatie onder consumenten in Nederland het laagst. Het blijkt dat consumenten in landen met relatief snel groeiende economieën geneigd zijn meer vertrouwen te hebben in innovatie dan landen met een relatief tragere economische groei.

Global Entrepreneurship Monitor (GEM)

Dit blijkt uit de Global Entrepreneurship Monitor (GEM), een internationaal onderzoeksproject dat jaarlijks de mate van ‘nieuw ondernemerschap’ in kaart brengt voor een groot aantal landen.

U kunt het rapport hier vinden. De belangrijkste conclusies inzake innovatie vindt u op pagina 60 van het rapport.

Bronnen: ondernemerschap.nl, nuzakelijk.nl

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: