Innovatieplatform

Ik schrijf deze post vanaf het terras van het Grand Café dat zich op de Bezuidenhoudseweg 50 (ministerie van EZ) bevindt. Ik heb even een WIFI signaal uit de lucht geplukt. Eigenlijk had ik natuurlijk moeten Twitteren, maar zelfs een innovatieadviseur doet niet mee aan elke trend. Het valt me op dat een groot aantal mensen op het terras met een Blackberry rondloopt. Als men op het Ministerie van Economische Zaken met een Blackberry loopt, onze grootste opdrachtgever, dan moeten we ze bij Syntens ook maar eens invoeren.

Eind mei ben ik gebeld door Tammo ter Hark van het Innovatieplatform. Het Innovatieplatform wil het functioneren van het kennis- en innovatiesysteem kritisch tegen het licht houden en voor doorbraken zorgen. Het Innovatieplatform heeft tot taak de voorwaarden te scheppen, de verbindingen te leggen en de visie te ontwikkelen die nodig zijn om een impuls te geven aan innovatie en ondernemerschap in Nederland. Het platform bestaat uit verschillende sleutelspelers in de kenniseconomie: experts uit politiek, bedrijfsleven, wetenschap en onderwijs. Minister-president Balkenende is de voorzitter van het platform.

Tammo ter Hark kwam mijn weblog tegen en vroeg mij of ik een bijeenkomst bij wilde wonen die gaat over snel en flexibel werken. Omdat ik nog eens iets schrijf over serious gaming en simulatie binnen het MKB vroeg hij of ik input wilde leveren aan deze bijeenkomst. Dit wil ik uiteraard graag doen. Zodoende neem ik samen met mijn collega Remco Bakker deel aan de brainstorming bijeenkomst.

Ik houd u op de hoogte van de voortgang.

Geef een reactie

