Foodball

FB

Games in het MKB
Al eerder heb ik op mijn weblog geschreven over de mogelijkheden die games kunnen bieden voor het MKB. Hieronder volgt een voorbeeld van een game die raakvlakken heeft met beide sectoren waarin ik als adviseur actief ben. In dit geval wordt de game ingezet door opleidingsinstituten, maar zo een soort game kan ook voor/door een MKB bedrijf gebruikt worden.

Foodball
HAS Universiteit wilde, in een gezamenlijk project met twee andere instituten, aandacht vestigen op de opleiding Voedingsmiddelentechnologie. In deze praktijkgerichte opleiding leren studenten alle technische aspecten van eten en drinken. Zo leren zij hoe je een nieuwe Breezer of een nieuwe smaak chips ontwikkelt. Het bedrijf Energize maakte een viral game waarbij spelers kunnen ervaren hoe leuk spelen met eten is. Dit is een goed voorbeeld waarin de creatieve sector een rol kan spelen voor de food sector.

Klik op onderstaande link om het spel te spelen.

Foodball
Voeg dit artikel toe aan MSN Reporter

Eén reactie

  1. […] In alle sectoren van de creatieve industrie spelen games een steeds belangrijkere rol. Ontwerpers, architecten, productontwerpers, mediamakers, communicatie- en reclamemakers, illustratoren en animatoren experimenteren met de mogelijkheden die games en play hun discipline bieden. Naast de creatieve industrie bieden games ook zeer veel mogelijkheden voor bedrijven uit andere sectoren. Zie hiervoor een eerdere artikelen die ik geschreven heb: Serious Gaming, Game als marketinginstrument, Foodball. […]

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: