Indenty

Indenty logo

Ik heb vanochtend gesproken met Peter Schinkel van Indenty. We hebben elkaar ontmoet op een bijeenkomst van de Young Business Professionals in Enschede.

De markt
De markt groeit: de online marketing uitgaven stijgen met 25% per jaar en 9 op de 10 mensen gebruiken internet om informatie te zoeken over diensten of producten. Zoekmachine marketing wordt professioneler en Gladior en Indenty willen daarin voorop blijven lopen. Om een nieuwe professionaliseringsslag te maken, is Indenty opgericht.

Indenty
Indenty richt zich vooral op het ontwikkelen en aanbieden van zoekmachine optimalisatie systemen voor wederverkopers, waaronder zelfs concurrenten van Gladior. Systemen die professionals (o.a. reclamebureaus, webdesigners etc.) in staat stellen om op het juiste niveau websites te optimaliseren door gericht te kunnen adviseren, onderzoeken en concluderen. Daarentegen wil Gladior haar eindgebruikers een breder dienstenpakket aanbieden, om in de toekomst volledige online marketingcampagnes te gaan verzorgen. Peter heeft bijna 10 jaar ervaring op het vlak van zoekmachine optimalisatie (search engine optimalisation SEO), zoekmachine adverteren (search engine advertising SEA) en zoekmachine marketing (search engine marketing SEM).

Toekomst
W e hebben uitgebreid gesproken over de voorgeschiedenis en de toekomst van Indenty. Op dit moment werken er circa 20 mensen bij het bedrijf, verdeeld over 3 afdelingen (R&D, Kwaliteit & Service en Marketing & Sales). Tijdens het gesprek bleek, in tegenstelling tot veel bedrijven, dat Indenty scherpe innovatie doelstellingen heeft geformuleerd, die een integraal onderdeel vormen van de bedrijfsdoelstellingen. Naast innovatiedoelstellingen heeft het bedrijf doelstellingen geformuleerd op 4 andere vlakken zoals bijvoorbeeld klantgerichtheid.

Indenty en Syntens
Peter heeft aan mij gevraagd of Syntens kan helpen bij het versterken van het duurzaam innoverend vermogen van het bedrijf. Ik ga vanuit Syntens helpen bij het transparant maken van het innovatieproces in relatie met productvernieuwing en daarnaast gaan we inventariseren waar we het innovatieproces kunnen structuren/vormgeven zonder in bureaucratische romslomp te vervallen.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: