Innofood

 

Logo Innofood
Vandaag heb ik om de tafel gezeten met Barry Stegeman, Dini Kortman en Martine Leuveling van Innofood.

Innofood
Innofood heeft als doel het versterken van de voedings- en genotmiddelenindustrie en het verbreden van de perspectieven van de sector. Hieronder worden bedrijven verstaan die werkzaam zijn op het gebied van verwerkende industrie, met uitzondering van de primaire sector, toeleveranciers en retail. In Innofood is expertise gebundeld waar bedrijven met hun innovatievraagstukken terecht kunnen. Leden van Innofood zijn onder andere Aviko, Bolletje, Grolsch, Johma, Zwanenberg, maar ook kleinere bedrijven die actief zijn in de food branche.

Innofood tracht dit doel te bereiken door:

  • initiëren, ontwikkelen en uitvoeren van innovatieve projecten in de regionale voedings- en genotmiddelenbranche;
  • het organiseren van themabijeenkomsten en dergelijke;
  • het mede vormgeven aan een regionale (kennis) infrastructuur om te kunnen inspelen op opleidingsbehoeften, arbeidspoolvorming, kennisuitwisseling etc;
  • het bieden van informatie voor en door regionale voedings- en genotmiddelenindustrie;
  • het stroomlijnen van alle initiatieven gericht op de regionale voedings- en genotmiddelenindustrie.

Innofood en Syntens
In het verleden was er al regelmatig contact tussen Innofood en Syntens en we zullen het contact de komende tijd intensiveren. Gezien het feit dat Innofood en Syntens bedrijven willen helpen op het vlak van innovatie, zullen we de komende tijd samen optrekken en kijken waar we van toegevoegde waarde kunnen zijn voor de Food branche in Oost(elijk) Nederland en voor elkaar.

Bijeenkomst
Op 19 maart vindt er een bijeenkomst plaats die georganiseerd wordt door Innofood in samenwerking met Rouveen Kaasspecialiteiten. De bijeenkomst heeft 2 thema’s: “Volop kansen voor ambitieuze merken” èn “Wie niet sterk is moet slim zijn”, gepresenteerd door marketing deskundige Rob Benjamens van Conclusion Communication Architects. Rob Benjamens heeft verschillende leidende posities ingenomen bij verschillende grote reclamebureaus (o.a. Saatchi & Saatchi, RJA en Benjamens, van Doorn EuroRSCG).

Naast een presentatie van Rob Benjamens is er een rondleiding bij de gastheer van de bijeenkomst, Rouveen Kaasspecialiteiten. De bijeenkomst wordt afgesloten met een hapje en een drankje en zijn er uiteraard mogelijkheden om te netwerken. Meer informatie over de bijeenkomst vindt u door op de onderstaande link te klikken: www.innofood.org

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: